Wednesday, July 21, 2010

Warna-warna kehidupan 1

Sepanjang perjalanan, saya dapat melihat berbagai-bagai telatah kehidupan dinegara-negara yang kami lawati. Segolongan ada yang meminta-minta, tetapi saya lebih tertarik dengan segolongan manusia yang begitu jujur mencari rezeki demi meneruskan penghidupan. Walaupun begitu, dalam kesibukan mereka sanggup meninggalkan perniagaan mereka sebentar demi menolong kami menunjukkan arah tanpa meminta balasan. Sayu hati saya bila memikirkan sikap mereka yang mendahulukan orang lain dari diri mereka sendiri. Semoga Allah memberi rahmat dan menambahkan rezeki untuk mereka. Ameen....

















Lelaki ini berniaga betul-betul ditengah persimpangan jalan...

Raut wajah yang memaparkan seribu cerita ... pengalaman silam dan harapan masa depan.

Lelaki ini secara tiba-tiba memanggil anak perempuan saya dam memakaikan perhiasan antik. Setelah selesai bergambar dan saya ingin membayar .... lelaki ini menolak dengan berkata "This look nice on your daughter ... Welcome to Jordan" ... Ohh!!! What can I say.... only "Thank You"

No comments:

Post a Comment